Re-branding
Nyhetsbrev
Vadsbo LightTech skickar ut nyhetsbrev ett par gånger om året, där vi berättar om produktnyheter, belysningsstyrningslösningar och lyckade projekt. Målgruppen är projektledare och beslutsfattare.
Re-branding
Nyhetsbrev
Vadsbo LightTech skickar ut nyhetsbrev ett par gånger om året, där vi berättar om produktnyheter, belysningsstyrningslösningar och lyckade projekt. Målgruppen är projektledare och beslutsfattare.
Min insats:


Min insats:


- Re-design av det grafiska uttrycket för att förbättra företagets visuella identitet
- Tydligare CTA-länkar och knappar, ökar klickfrekvensen och konverteringsgraden
- Utvecklar tonaliteten för företaget i nära samarbete med marknadschefen för att skapa en enhetlig och konsekvent röst
- Håller mig uppdaterad på trender och nya grepp inom branschen genom omvärldsanalys
- Utvecklar ständigt brevet för att öka dess effektivitet och anpassa det till företagets målgrupp
- Introducerar motiondesign i layouten för att skapa ett mer engagerande innehåll
- Analyserar responsen på brevet och effekterna av insatserna i Mailchimp för att optimera framtida kampanjer
- Re-design av det grafiska uttrycket för att förbättra företagets visuella identitet
- Tydligare CTA-länkar och knappar, ökar klickfrekvensen och konverteringsgraden
- Utvecklar tonaliteten för företaget i nära samarbete med marknadschefen för att skapa en enhetlig och konsekvent röst
- Håller mig uppdaterad på trender och nya grepp inom branschen genom omvärldsanalys
- Utvecklar ständigt brevet för att öka dess effektivitet och anpassa det till företagets målgrupp
- Introducerar motiondesign i layouten för att skapa ett mer engagerande innehåll
- Analyserar responsen på brevet och effekterna av insatserna i Mailchimp för att optimera framtida kampanjer












